NexGolf-versiotiedote 02-2022

24.2.2022

1. Laskutus

1.1 Ajastettu laskujen lähetys Maventa-rajapintaan

Laskutukseen on tuotu laskujen ajastettu lähetys Maventa-rajapintaan. Maventa-rajapinnan viiveettömyys voi aiheuttaa tarpeen ajastaa laskujen lähetys rajapintaan esimerkiksi lomakaudella.

1.2 Sähköinen laskutus

Maventa-rajapinta tukee sähköisen laskutuksen palveluja, mukaan luettuna yritysten välinen verkkolasku, kuluttajan e-lasku ja PDF-liitetiedostoja tukeva sähköpostilasku. NexGolfin Yhdistetyn asiakkuuden mallin mukaisesti sähköisen laskun tilauksen status esitetään NexGolfin asiakastiedoissa.

1.3 Viiteaineiston välitys

NexGolfin viiteaineiston välityspalvelu on uudistettu ja sen toimintaa on tehostettu talven aikana. Viiteaineiston välityspalvelun tuottaa sisaryhtiömme Vitec Avoine Oy.

1.4 Hyvityslaskun eräpäivä

Vietäessä NexGolfin hyvityslasku Maventan sähköiseen rajapintaan, järjestelmä asettaa automaattisesti hyvityslaskun eräpäivän 7+1 päivää lähetyshetkestä, jotta laskun läpimeno sähköiseen kanavaan varmistetaan.

1.5 Virtuaaliviivakoodi PDF-laskulle

NexGolfin tuottamalle PDF-laskulle on lisätty näkyviin virtuaaliviivakoodi, mikä helpottaa laskun maksamista, jos käytössä ei ole viivakoodin lukijaa.

2. Viestintä

2.1 Varauksesta lähetettävän viestin muokattava teksti

NexGolfin asetuksiin (Seuran asetukset) voi nyt määritellä seurakohtaisen tekstin. Tämä teksti tulee mukaan järjestelmän pelaajalle lähetettämään varausvahvistusviestiin.

2.2 Varausviestit pelaajalle

Pelaajalle lähetetään automaattinen vahvistusviesti sähköpostiin varauksen perumisesta, siirrosta ja kopioinnista. Viestin lähetys riippuu vastaanottajan viestiasetuksista, eli käyttäjä voi halutessaan estää ajanvarausviestit omasta profiilistaan.

2.3 Vahvistusviesti kilpailuilmoittautumisesta

Kilpailuilmoittautumisesta lähtee pelaajalle sähköpostiin vahvistusviesti onnistuneesta ilmoittautumisesta.

2.4 Varauskohtainen esto sähköpostivahvistuksen lähetykselle

Caddiemasterille esitetään hallinnan uudessa ajanvarausnäkymässä optio, jolla caddiemaster voi estää vahvistusviestin lähetyksen pelaajalle varauskohtaisesti. Tätä ominaisuutta voidaan käyttää esimerkiksi ajanvarauksen testaamisessa.

3. NexCart

3.1 Palvelun käyttäjän tieto varauskalenteriin

Palveluiden varauskalenteriin on lisätty tooltip, joka näyttää kenelle palvelu on kulloinkin varattu.

4. Kilpailut

4.1 Kilpailun slope-tasoituksen laskenta

Kilpailun slope-tasoituksen laskenta on muutettu WHS-tasoitusmääräysten kohdan 6.1 mukaiseksi, eli slope-tasoitus pyöristetään kokonaisluvuksi vasta sen jälkeen, kun siihen on sovellettu sarjaan määriteltyä tasoituskerrointa.

Tämä voi vaikuttaa joissakin rajatapauksissa pelaajan tai joukkueen saamaan lopulliseen pelitasoitukseen, kun kilpailussa käytetään osatasoituksia.

4.2 Mahdollisuus ilmoittaa vajaa joukkue

Kilpailun asetuksissa voidaan määrittää, voivatko käyttäjät ilmoittaa kilpailuun myös vajaita joukkueita, vai tuleeko joukkueen olla täysi, ennen kuin järjestelmä hyväksyy ilmoittautumisen. Toistaiseksi tuki vain web-käyttöliittymässä.

4.3 Vieraspelaajien ilmoittaminen joukkuekilpailuun

Kilpailun asetuksissa voidaan määrittää saavatko käyttäjät ilmoittaa myös vierasseurojen pelaajia joukkueeseensa. Vieraspelaajien tiedot haetaan ilmoittautumisvaiheessa Golfliiton eBirdie-palvelusta. Toistaiseksi tuki vain web-käyttöliittymässä.

5. Ajanvaraus

5.1 Maksut kunnossa -tilan esitys

Pelaajan Maksut kunnossa -asetuksen esitystä ajanvarauksessa on selkeytetty.

5.2 Linkki palveluiden varauskalenteriin

Caddiemasterin NexGolfin vasemman puolen pikavalikosta pääsee nyt helposti palveluiden varauskalenteriin (NexCart).

6. Tietoturva

6.1 Oletussalasanan tunnistus

Tietoturva on meille hyvin tärkeä asia ja olemme parantaneet entisestään järjestelmän turvallisuutta talven aikana. Käyttäjille näkyviä tietoturvaparannuksia on oletussalasanan vaihokehoitus, joka näytetään aina, jos käyttäjä kirjautuu oletusmuotoisella salasanalla järjestelmään.

Emme suosittele seuroja käyttämään järjestelmän tarjoamaa kaikkien salasanojen palauttamista oletusmuotoon muuten kuin tarkan harkinnan jälkeen. Caddiemaster voi edelleen tarvittaessa palauttaa yksittäisen jäsenen salasanan oletusmuotoon jäsenen profiilista. Käyttäjä voi myös itse pyytää järjestelmältä salasanan vaihtolinkin sähköpostiin.

6.2 Salasanan vähimmäisvaatimukset

Salasanan vähimmäisvaatimuksia on myös tiukennettu, Salasanan tulee täyttää ainakin kuuden merkin vähimmäismitta ja sen tulee sisältää isoja ja pieniä kirjaimia, sekä vähintään yksi numero.