NexGolf-versiotiedote 5H-2024

19.5.2024

Oletussalasanasta luovuttu

Olemme luopuneen oletussalasanakäytännöstä parantaaksemme järjestelmän tietoturvaa. Muutos ei vaadi toimia pelaajilta. Hallinnassa muutos vaikuttaa unohtuneen salasanan asettamiskäytäntöön.
Pelituotekaupan ja jäsenhakemuksen kautta luodulle uudelle jäsenelle lähtee automaattisesti viesti, jossa on linkki salasanan asettamiseen. Mikäli pelaajalla ei ole sähköpostiosoitetta, voidaan hallinnasta asettaa pelaajalle salasana. Salasanat ovat aina tietokannassa salatussa muodossa, joten salasanaa ei voi enää tarkastaa sen asettamisen jälkeen.
Kun jäsen tai asiakas luodaan hallinnan puolella manuaalisesti, asetetaan pelaajalle salasana salasanavaatimusten mukaisesti pelaajan jäsenprofiiliin Uusi salasana -kenttään. Pyydättehän aina pelaajaa vaihtamaan salasanan ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä.
Käyttäjä, jolla on oikeus jäsentietojen muokkaukseen, voi asettaa pelaajalle uuden salasanan jäsenprofiilin kenttään Uusi salasana.
Olemassa olevat salasanat eivät ole nollautuneet. Pelaaja saa kuitenkin kehotuksen vaihtaa salasana, mikäli hänellä on vielä käytössä oletussalasana.

Korjauksia

• Kilpailun osallistumismaksun maksamiseen tehty tarkennuksia
  • NMS:n kautta syötetyn viivatuloksen (ei tulosta) käsittelyyn tarkennuksia
  • Tuotu jäsenhakemukseen mahdolliseksi kysyä Green Cardin myöntäjä ja suorituspaikka